Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026

 

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                         Αρ. Πρωτ. 34

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια          Βέροια, 10/06/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.comΚΟΙΝ: ΜΜΕ

 

 

Θέμα: Παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 11.06.2026 και ώρα 14:00 στη Δ/νση Β’θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας

 

Το Ν.Τ.ΑΔΕΔΥ Ημαθίας συμπαραστέκεται στον αγώνα της ΕΛΜΕ Ημαθίας, ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις και στα πειθαρχικά.

 

Καθώς μια ακόμη σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, το μόνο που τελικά ενδιαφέρει την κυβέρνηση να λειτουργεί «σωστά» είναι η διαδικασία της αξιολόγησης. Τα σχολεία κλείνουν με εκατοντάδες κενά, ενώ αντιμετωπίσαμε πρωτοφανείς συγχωνεύσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών ακόμα και στη μέση της χρονιάς. Το Υπουργείο Παιδείας φέρει την ευθύνη για την συνεχιζόμενη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου προς όφελος ιδιωτών, τη διάλυση των μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών/τριών, την εντατικοποίηση των συνθηκών, των όρων και των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών.

Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, στη διάρκεια αυτών των χρόνων, έχει πάρει σαφή θέση ενάντια στην αξιολόγηση και την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση. Γι΄ αυτό το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν τις απειλές, τους εκβιασμούς, τις διώξεις απεργών, με στόχο να τρομοκρατήσουν, να υποτάξουν και να «γονατίσουν» τις/τους αγωνιστές/στριες. Γι΄ αυτό προχώρησαν σε μια πρωτοφανή φάμπρικα χιλιάδων διώξεων και πειθαρχικών και όταν διαπίστωσαν ότι ούτε αυτό ήταν επαρκές για τη συντριβή της αντίστασης, τότε προχώρησαν στην ψήφιση νέου πειθαρχικού για τους δημοσίους υπαλλήλους. Το νέο πειθαρχικό έρχεται ως αντιδραστική τομή για όλο τον δημόσιο τομέα, ακριβώς τη στιγμή που οτιδήποτε δημόσιο υποβαθμίζεται συστηματικά και λοιδορείται επανειλημμένα.

Είναι τέτοιο το μένος της Κυβέρνησης ενάντια σε όσες και όσους αντιστέκονται και δεν πειθαρχούν στη διαδικασία της αξιολόγησης, που στην πρόταση που κατατέθηκε για τη Συνταγματική Αναθεώρηση στη Βουλή, η οποία περιλαμβάνει αλλαγές σε 8 άρθρα του εν ισχύ Συντάγματος, περιλαμβάνεται και πρόταση που αφορά στο άρθρο 103, το οποίο ρυθμίζει το καθεστώς μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Η πρόταση της κυβέρνησης προβλέπει άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων σε σχέση με τη συμμετοχή τους ή μη στην αξιολόγηση.

Μετά τις πρώτες κλήσεις εκπαιδευτικών σε απολογία από τα Πειθαρχικά Συμβούλια Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και στην Κεντρική Μακεδονία που ακολούθησε, για τους εκπαιδευτικούς κυρίως της Α/θμιας, για τη συμμετοχή τους στην Απεργία-Αποχή, το υπουργείο Παιδείας

κλιμακώνει την επίθεσή του στους εκπαιδευτικούς που συνεχίζουν να αντιστέκονται στην αξιολόγηση-ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Αυτές τις ημέρες τα πειθαρχικά συμβούλια συνεχίζουν το αντιεκπαιδευτικό αυτό έργο και καλούν σε γραπτή απολογία εκπαιδευτικούς - από την Ημαθία καλείται συνάδελφος της Πρωτοβάθμιας- για το “πειθαρχικό αδίκημα” της μη συμμετοχής στην αξιολόγηση, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν στην Απεργία-Αποχή και υλοποιούν συλλογικές αποφάσεις των Σωματείων, της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Ο αγώνας κατά των διώξεων των εκπαιδευτικών και κατά της αξιολόγησης συνεχίζεται και η απάντηση πρέπει να είναι άμεση.

Καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 11/6/ 2026, στις 2:00 στη Δνση Βθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά.

Κανένας συνάδελφος, καμία συναδέλφισσα δεν θα μείνει μόνος και μόνη. Η αλληλεγγύη το όπλο μας.

                     

Να σταματήσουν τώρα όλες οι πειθαρχικές διώξεις των απεργών εκπαιδευτικών.

 

Να αποσυρθούν όλες οι πειθαρχικές διώξεις λόγω της συμμετοχής στη νόμιμη απεργία-αποχή.

 

Να υπογραφούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης όλων των νεοδιόριστων.

 

 Ο Πρόεδρος                                                                  Ο Γ.Γραμματέας



Θ.Κακαγιάννης                                                               Μ.Νικολαϊδης

         

 


 

Δευτέρα 27 Απριλίου 2026

Πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση την Παρασκευή 1/5 στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Δημαρχείου Βέροιας

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

  Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                              Αρ. Πρωτ. 30

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος                              Βέροια 27/4/2026

            Βέροια                                               ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                  ΜΜΕ   

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com

Θέμα: Πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση την Παρασκευή 1/5 στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Δημαρχείου Βέροιας

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1η ΜΑΗ - ΒΕΡΟΙΑ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ - 11:00 π.μ.

Η Εκτελεστική Γραμματεία του Νομαρχιακού Τμήματος Α.Δ.Ε.Δ.Υ.  Ημαθίας καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να δώσουν δυναμικά το παρόν στην Πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 1η του Μάη 2026 στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Δημαρχείου Βέροιας.

Τιμάμε τους αγώνες των εργατών

Χτίζουμε το αύριο με δικαιώματα, αξιοπρέπεια και αλληλεγγύη

 

140 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την Πρωτομαγιά του 1886 όταν οι εργάτριες και οι εργάτες στο Σικάγο εξεγέρθηκαν και διεκδικήσαν αξιοπρέπεια στη ζωή τους, καλύτερες συνθήκες εργασίας, ελευθερίες και δικαιώματα και έγιναν σύμβολο αναλλοίωτο στη γραμμή του χρόνου για κάθε εργαζόμενη και εργαζόμενο.

Τιμούμε τη μνήμη εκείνων που θυσιάστηκαν και όλων όσοι αγωνίστηκαν για να κατακτηθούν θεμελιώδη δικαιώματα: το 8ωρο, η Κοινωνική Ασφάλιση, η προστασία της μητρότητας, η κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και η πρόσβαση σε δημόσια και δωρεάν αγαθά, όπως η Υγεία, η Παιδεία και ο Πολιτισμός.

Τιμούμε πάνω από όλα την επιλογή των εργαζομένων να ορθώσουν ανάστημα ενάντια σε κάθε καταπίεση, οικονομική και πολιτική και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο αύριο για αυτούς και τα παιδιά τους. Μια σελίδα στις γραμμές της Ιστορίας που θα μείνει πάντα φωτεινό παράδειγμά για τους αγώνες του σήμερα αλλά και του αύριο.

Η πραγματικότητα που ζούμε σήμερα είναι μια πραγματικότητα καχεκτική για τα δικαιώματα των εργαζομένων. Συνδικαλιστικές ελευθερίες και εργασιακά δικαιώματα υποχωρούν ενώ πολλές από τις κατακτήσεις μας βρίσκονται στο στόχαστρο. Η κυβερνητική πολιτική των τελευταίων ετών αποδομεί εργασιακά δικαιώματα, περιορίζει συνδικαλιστικές ελευθερίες με τρόπο ασφυκτικό, υπονομεύει το δικαίωμα στην απεργία και προωθεί την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων, όπως η κοινωνική ασφάλιση και οι δημόσιες υπηρεσίες.

Στην Ελλάδα του σήμερα αποκλεισμοί και ευημερία συνυπάρχουν για τους πολλούς και τους λίγους αντίστοιχα και διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή των κοινωνικών ανισοτήτων που διαρκώς βαθαίνουν και οξύνονται. Στις μέρες μας θεωρείται πλέον προνόμιο και όχι δικαίωμα η δυνατότητα στέγασης ενώ την ίδια ώρα η χώρα είναι ουραγός στο πεδίο των μισθολογικών απολαβών και της αγοραστικής δύναμης. Ο θρυμματισμός της κανονικότητας αλλά κυρίως η φτωχοποίηση των πολιτών έχει πια στοιχεία μόνιμης παρουσίας.

Στη δραματική αυτή σύνθλιψη της καθημερινότητας, στην εκρηκτική χειροτέρευση των συνθηκών διαβίωσης, στην υπονομευτική για την κοινωνική συνοχή οικονομική ασφυξία στην οποία περιέρχονται τα νοικοκυριά, η επιλογή της κυβέρνησης είναι η συνέχιση της επιδοματικής πολιτικής ως εργαλείο κοινωνικής μηχανικής, μια πολιτική που λειτουργεί συμπληρωματικά αλλά και θεσμοποιεί ταυτόχρονα την υποχώρηση του κοινωνικού κράτους.

Εργαζόμενες και εργαζόμενοι βιώνουμε αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα μιας κρίσης που βαθαίνει και παγιώνεται. Με αγοραστική δύναμη στα τάρταρα, με μισθούς αναιμικούς που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες σε βασικά αγαθά, ενέργεια και στέγη, με ένα εισόδημα που διαβρώνεται από την ακρίβεια και που ταυτίζεται με την κανονικοποίηση της φτωχοποίησης. Οι ανισότητες διευρύνονται, τα δημόσια βάρη μετακυλίονται στα λαϊκά στρώματα και την ίδια στιγμή ενισχύονται προνομιακές πολιτικές υπέρ των ισχυρών.

Σήμερα, απέναντι στην ακρίβεια, την υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, την εντατικοποίηση της εργασίας και τις ανισότητες, δυναμώνουμε τη φωνή μας. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η ανάγκη για συλλογική δράση και αγώνα είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Συνεχίζουμε στον δρόμο των μεγάλων κινητοποιήσεων, διεκδικώντας δικαιοσύνη, δημοκρατία και ένα κράτος που υπηρετεί την κοινωνία και όχι τα συμφέροντα των λίγων.

                  Ο Πρόεδρος                                   Ο Γ. Γραμματέας

         

 Θ. Κακαγιάννης                                  Μ.Νικολαϊδης


Παρασκευή 27 Μαρτίου 2026

Οι εργαζόμενοι ενώνουμε τη φωνή μας στο Συλλαλητήριο του Σαββάτου στις 12:00 στην Πλατεία Δημαρχείου

           ΑΔΕΔΥ   

Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                                                Αρ. Πρωτ. 29

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια                                     Βέροια 27/03/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                           ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com            ΚΟΙΝ: ΜΜΕ



Οι εργαζόμενοι ενώνουμε τη φωνή μας στο Συλλαλητήριο του Σαββάτου στις 12:00 στην Πλατεία Δημαρχείου 

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Ημαθίας  απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στα Σωματεία και τους εργαζόμενους σε Συλλαλητήριο το Σάββατο, 28 Μαρτίου 2026, στις 12.00, στην Πλατεία  Δημαρχείου, ενάντια στις επικίνδυνες πολεμικές εξελίξεις και τη στάση της κυβέρνησης που εμπλέκει τη χώρα μας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια και στους ανταγωνισμούς του κεφαλαίου, βάζοντας τον λαό μας στο στόχο αντιποίνων, σε έναν πόλεμο που δεν γίνεται για τα δικά του συμφέροντα.

Για τους εργαζόμενους και για όλο το λαό ο πόλεμος στον Ιράν και η επίθεση που δέχεται στα εργατικά λαϊκά δικαιώματα φέρνουν επιπλέον βάρη.

Οι εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τα συνδικάτα μας, με τον οργανωμένο, συλλογικό αγώνα θα βάλουμε φρένο στα σχέδια που «βλέπουν» τον εργαζόμενο λαό ως αναλώσιμο, που δεν υπολογίζουν τις ζωές μας για τα κέρδη τους! 

 

Ο Πρόεδρος                                                                             Ο Γ. Γραμματέας

    

 

 

             Θ. Κακαγιάννης                                                                         Μ. Νικολαΐδης


Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2026

Απεργιακό κάλεσμα – Συγκέντρωση στην πλατεία Δημαρχείου, Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2026, ώρα 11:00 π.μ.

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                                                 Αρ. Πρωτ. 28

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια                                         Βέροια 25/02/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                               ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com                 ΚΟΙΝ: ΜΜΕ    

 

Θέμα: Απεργιακό κάλεσμα – Συγκέντρωση στην πλατεία Δημαρχείου 

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων, από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, το Ν.Τ.ΑΔΕΔΥ Ημαθίας, καλεί τους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα, να δώσουν μαχητικό παρών μαζί με τα σωματεία τους, στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2026 και ώρα 11:00 π.μ., στην πλατεία Δημαρχείου.

 

         Ο Πρόεδρος                                                                                  Ο Γ. Γραμματέας 

              Θ. Κακαγιάννης                                                                                Μ. Νικολαΐδης



Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2026

Χίος: Ένα ακόμη προδιαγεγραμμένο ρατσιστικό έγκλημα - Όχι άλλες δολοφονίες προσφύγων στο Αιγαίο!

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                                             Αρ. Πρωτ. 26

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια                                     Βέροια 10/02/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                           ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com             ΚΟΙΝ: ΜΜΕ

 

Χίος: Ένα ακόμη προδιαγεγραμμένο ρατσιστικό έγκλημα
Όχι άλλες δολοφονίες προσφύγων στο Αιγαίο!

Η ρατσιστική δολοφονική πολιτική της κυβέρνησης έφερε νέα θύματα μεταναστών στα νερά της Χίου, στο όνομα της «θωράκισης των συνόρων». Δολοφονήθηκαν από το ελληνικό Λιμενικό Σώμα έντεκα άνδρες και τέσσερις γυναίκες, ενώ νεκρά διαπιστώθηκαν και δύο έμβρυα, τα οποία κυοφορούσαν δύο από τις τραυματισμένες γυναίκες που διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο Χίου.

Το σκάφος του Λιμενικού βγήκε σε περιπολία, εντόπισε τη λέμβο των προσφύγων και την αναχαίτισε, για να αποτρέψει την άφιξή της στα παράλια του νησιού. Αυτή είναι μια σαφής περιγραφή της εγκληματικής κατεύθυνσης της «αποτροπής με κάθε μέσο», που η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει πιστά και αποτελεί πλέον το επίσημο modus operandi της Ακτοφυλακής και του Λιμενικού. Όπως έλεγε παλιότερα ο υπουργός καταδίωξης των μεταναστών Θ. Πλεύρης, «πρέπει να υπάρξουν νεκροί για να σταλεί το μήνυμα να μην έρχονται». Ακόμα και στο Διεθνές Δίκαιο της Ναυσιπλοΐας, που τόσο υποκριτικά επικαλείται η κυβέρνηση, δεν νοείται αναχαίτιση προσφυγικού σκάφους, γιατί αυτά είναι εξ ορισμού σε κίνδυνο: δεν έχουν σημαία, πλήρωμα, σωστικό εξοπλισμό και είναι υπεράριθμα. Η μόνη αποδεκτή προσέγγιση είναι αυτή της διάσωσης.

Το έγκλημα αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά εγκληματικών ενεργειών του ελληνικού κράτους (με κορυφαία την Πύλο), που στοχεύουν στη βίαιη αποτροπή της εισόδου μεταναστών/στριών στην Ευρώπη. Η αντιμεταναστευτική υστερία που καλλιεργεί η κυβέρνηση σε κάθε ευκαιρία ήταν προάγγελος του εγκλήματος στη Χίο. Η άμεση πολιτική κάλυψη που δίνεται στο Λιμενικό και τη Frontex κάθε φορά που επιχειρήσεις τους αφήνουν πίσω νεκρούς αποδεικνύει πως οι επαναπροωθήσεις αποτελούν συνειδητή στρατηγική επιλογή του ελληνικού κράτους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αρνείται σε ανθρώπους που παλεύουν να ξεφύγουν από τα δεινά του πολέμου και της φτώχειας κάθε δυνατότητα «νόμιμης» άφιξης, ενώ το ελληνικό κράτος και η Frontex αναλαμβάνουν ρόλο «συνοριοφύλακα», προχωρώντας σε παράνομα pushbacks και διεμβολισμούς που οδηγούν εκατοντάδες στον θάνατο.

Από την Πύλο και τη Χίο μέχρι τα Τέμπη και τα Τρίκαλα, η κυβέρνηση της ΝΔ, η ΕΕ και το σύστημα που υπηρετούν δολοφονούν εργάτες/τριες, νεολαία, μετανάστες/τριες.

Ως εδώ.

·       Καταθέτουμε την αλληλεγγύη μας στους ανθρώπους που παλεύουν να ξεφύγουν από τα δεινά του πολέμου και της φτώχειας

·       Διεκδικούμε την ουσιαστική προστασία των ξεριζωμένων

·       Διεκδικούμε την κατάργηση όλου του άδικου πλαισίου καταστολής σε βάρος τους.

·       Να μπει φρένο στην “κανονικότητα” των νεκρών-θυμάτων στο Αιγαίο.

Ο Πρόεδρος                                                                             Ο Γ. Γραμματέας

    

 

 

       Θ. Κακαγιάννης                                                                         Μ. Νικολαΐδης

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2026

Δελτίο τύπου: Για τη συνάντηση της Ε.Γ. του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ημαθίας με τα σωματεία των εργαζομένων στα νοσοκομεία Βέροιας και Νάουσας

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                                              Αρ. Πρωτ. 24

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια                                      Βέροια 09/02/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                            ΠΡΟΣ: Σωματεία

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com               Κοιν.: MME


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τρίτη 3/2/2026 έγινε συνάντηση σωματείων εργαζομένων στα νοσοκομεία Βέροιας και Νάουσας με την Ε.Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Ημαθίας. Τα προεδρεία των πρωτοβάθμια σωματεία αναφέρθηκαν σε μια σειρά προβλημάτων των νοσοκομείων και των εργαζομένων. Συγκεκριμένα:

1.     Του νέους οργανισμούς Νοσοκομείων και κυρίως των διασυνδεόμενων που υποβαθμίζουν, καταργούν Νοσοκομεία και δομές υγείας. Την  διακριτή, ανεξάρτητη του νοσοκομείου Βέροιας, λειτουργία του Νοσοκομείου Νάουσας.

2.     Το κλείσιμο κλινικών και τις μετακινήσεις προσωπικού

3.     Τις ελλείψεις  μόνιμου προσωπικού όλων των κατηγοριών και όλων των βαθμίδων εργαζομένων.

4.     Την κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας. 

5.     Την   υποχρηματοδότηση  του συστήματος.

6.     Την κατάργηση του νέου πειθαρχικού δίκαιου και το νέο θεσμικό πλαίσιο των πειθαρχικών συμβουλίων.

7.     Την αξιολόγηση  και στις διώξεις όσων αρνούνται την αξιολόγηση.

8.     Την ένταξη όλων ανεξαιρέτως  των εργαζομένων στην υγεία στα Β.Α.Ε, με ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους παλαιούς ασφαλισμένους.

9.     Κατάργηση του συστήματος εξαίρεσης  από το καθεστώς της κινητικότητας στο δημόσιο για τους εργαζόμενους στην υγεία.

10. Τις χαμηλές αποδοχές (μισθοί, εφημερίες, νυχτερινά και εξαιρέσιμα). Την επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Το ξεπάγωμα της διετίας  2016-2017 για βαθμολογική και μισθολογική αναβάθμιση.

11. Την Κατάργηση του θεσμού των απογευματινών  χειρουργείων, και των πρακτικών που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας υγείας.

12. Τα φαινόμενα βιαιοπραγίας απέναντι σε εργαζόμενους στο ΕΣΥ και τη λήψη μέτρων και όλων των αναγκαίων συνθηκών για την ασφάλεια των εργαζομένων 24/7 από επιθέσεις κατά την άσκηση του έργου τους.  Όχι στους νέους οργανισμούς Νοσοκομείων, και δη διασυνδεόμενων που υποβαθμίζουν, καταργούν Νοσοκομεία και δομές υγείας.

13. Τη στήριξη  και ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στο νομό για την επίτευξη καλύτερων υπηρεσιών υγείας για όλους και την αποσυμφόρηση των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων νοσοκομείων

14. Την αντίθεση στις αναθέσεις από τα όργανα Διοίκησης  υπαλλήλων σε θέσεις ευθύνης. Άμεση  λειτουργία των οργάνων κρίσεων για αξιοκρατία και δικαιοσύνη στις διαδικασίες επιλογής.

15. Την ένταξη των παιδιών των  εργαζομένων στο νοσοκομείο  σε προγράμματα  παιδικών σταθμών  και κατασκηνώσεων όπως και αρκετών εργαζομένων άλλων υπηρεσιών και Υπουργείων.

16. Την ταχύτερη έκδοση των αποτελεσμάτων των προκηρύξεων προς πλήρωση προσωπικού.

17.  Απουσία δομών ψυχικής υγείας  στο νοσοκομείο  Βέροιας. Για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα δεν υπάρχουν δομές υποστήριξης των πολιτών που χρήζουν βοήθειας τόσο παιδιών, όσο και ενηλίκων.

Το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ημαθίας θα συνεχίσει τις επαφές του και με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία στο χώρο της Υγείας και θα οργανώσει παρεμβάσεις και δράσεις στο επόμενο διάστημα για την ανάδειξη των πολλών και σοβαρών προβλημάτων και την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων.

 

Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γ. Γραμματέας

    

           Θ. Κακαγιάννης                                                                    Μ. Νικολαΐδης

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026

Για την τραγωδία στο εργοστάσιο «ΒΙΟΛΑΝΤΑ»

 

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                                               Αρ. Πρωτ. 23

Πρ. Ηλία 15, 4ος όροφος - Βέροια                                           Βέροια 04/02/2026

 Ηλ. Δ/νση: adedyimathias@gmail.com                                 ΠΡΟΣ: ΑΔΕΔΥ

Ιστολόγιο: https://adedyimathias.blogspot.com             

 

Για την τραγωδία στο εργοστάσιο  «ΒΙΟΛΑΝΤΑ»

 ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΤΡΙΩΝ-ΕΡΓΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ! ΟΙ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΕΣ!

          Εκφράζουμε τη βαθιά μας θλίψη και την ειλικρινή μας συμπαράσταση στις οικογένειες των εργαζομένων που έχασαν τη ζωή τους στο εργοστάσιο «Βιολάντα» στα Τρίκαλα, καθώς και τη στήριξή μας στους τραυματίες και στους συναδέλφους τους.

Η έκρηξη, που σημειώθηκε, οδήγησε στο θάνατο 5 γυναικών, εργαζόμενων της νυχτερινής βάρδιας στην  24ωρη, ασταμάτητη λειτουργία του εργοστασίου! Δεν ήταν και δεν είναι ούτε η "κακιά στιγμή", "ούτε απλά ατύχημα", ήταν ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο εργοδοτικό έγκλημα , που αναδεικνύει με τον πιο σκληρό τρόπο τις εγκληματικές ελλείψεις στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, την εντατικοποίηση της εργασίας και την αντιμετώπιση της ανθρώπινης ζωής ως «κόστος» μπροστά στο κέρδος!

Εργοδοσία και κυβέρνηση  με τους αντεργατικούς νόμους της και τις πολιτικές της  μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς σε κάτεργα εκμετάλλευσης  και παγίδες θανάτου. Τα μέτρα ασφάλειας θεωρούνται κόστος και αγνοούνται όπως και οι προειδοποιήσεις για τους κινδύνους από σωματεία και συνδικάτα. Η  Επιθεώρηση Εργασίας και οι μηχανισμοί κρατικού ελέγχου είναι πλήρως απαξιωμένοι.  Ιδιωτικοποιήσεις και απογείωση των κερδών, μισθοί πείνας, εξουθενωτικές υπερωρίες και υπερεντατικοποίηση είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ, της ΕΕ, των εργοδοτών, όχι οι εργαζόμενοι και η αξιοπρεπώς αμειβόμενη δουλειά και η ασφάλεια τους.

Η θυσία ανθρώπινων ζωών για το κέρδος έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Το αίμα των 5 νεκρών εργατριών στη Βιολάντα προστίθεται στο μακρύ μαύρο κατάλογο των νεκρών στους χώρους δουλειάς τους. Μόνο το 2025,  201 εργαζόμενοι έχασαν την ζωή τους και ακόμα περισσότεροι όσοι σακατεύτηκαν στους χώρους εργασίας τους  για τα υπερκέρδη των εργοδοτών τους.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι ένοχη! Όχι μόνο δεν πήρε μέτρα, αλλά ως πιστός υπηρέτης του κεφαλαίου φρόντισε να φτιάξει ένα θεσμικό πλαίσιο που καταργεί κάθε εργατικό δικαίωμα για να αυξηθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου. Έχει διαλύσει κάθε κρατικό ελεγκτικό μηχανισμό, ψήφισε το 13ωρο και την πλήρη ελαστικοποίηση του ωραρίου, οδηγεί στη φτωχοποίηση την κοινωνική πλειοψηφία, ιδιωτικοποιεί τα πάντα!

ΖΩΗ- ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΤΕΙ!

Απαιτούμε:

·       Πλήρη διερεύνηση των αιτιών του νέου εργοδοτικού εγκλήματος  και απόδοση των ευθυνών

·       Άμεση ενίσχυση των ελέγχων υγιεινής και ασφάλειας.

·       Ουσιαστικά και υποχρεωτικά μέτρα προστασίας σε όλους τους χώρους εργασίας.

·       Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων.

·         Όχι στην  εντατικοποίηση στην εργασία, το  13ωρο και τις εξουθενωτικές υπερωρίες.

·       Δραστική μείωση του εργάσιμου χρόνου: 30ωρο -5νθημερο- 6ωρο

·       Αξιοπρεπείς γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας ΠΑΝΤΟΥ.

·       Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις με 1200 καθαρά κατώτατο μισθό.

·        Μέτρα κατά της ακρίβειας: κατάργηση ΦΠΑ βασικών ειδών/ενέργειας, πλαφόν τιμών.

·       Δημόσια όλα τα κοινωνικά αγαθά. Ακύρωση κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης. Επιστροφή στο δημόσιο με τον έλεγχο των εργαζόμενων για να λειτουργούν σε όφελος του λαού

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                                          Ο Γ. Γραμματέας

    

 

  Θ. Κακαγιάννης                                                                                   Μ. Νικολαΐδης

 

    Α.Δ.Ε.Δ.Υ.   Ν.Τ. ΗΜΑΘΙΑΣ                                           Αρ. Πρωτ. 34 Πρ. Ηλία 15, 4 ος όροφος - Βέροια ...